22 augusti 2010

Sista dagen

Nu har barnen sin sista dag på sommarlovet. Matilda och Felicia har längtat och tycker att det ska bli spännande att få börja om skolan. Matilda börjar 5:an i en helt ny skola och Felicia 1:an så nu börjar skolan på allvar för henne med läxa och dyl. Sebban tycker nog mest bara att det är jobbigt. Han har studerat sitt schema och suckat. Men det är väl så det är när man kommer upp i tonåren. Att man tycker att skolan är jobbig. Men nu blir det att rycka upp sig och ta tag i skolarbetet för iår får han betyg.

Idag ska jag och Mor försöka komma oss iväg på bilbingo. Förmodligen sista gången denna säsong för min del.

Så jag hoppas ju att vi kommer hem med massa sköna slantar. Skulle ju inte vara helt fel. Jag har ju inte vunnit nåt så jag tycker ju verkligen att det är min tur nu.


Inga kommentarer: