05 maj 2010

Positiva tankar

Har sagt till mig själv nu att försöka vara lite positiv mitt i allt elände. Får tänka som min far alltid brukar säga till mig. Att jag har fyra friska barn och då har man allt man kan begära. Och visst har han rätt. Dom är ju det bästa som hänt mig och kommer alltid att vara det. Men om jag får återgå till mitt negativa tänkande bara två sekunder så måste jag ju få säga som så att det hade ju inte varit helt fel om man kunde få sig lite pengar från försäkringskassan så man kan ge sina underbara barn lite mat och dyl. Nu har vi mat så det är ju inte så att dom måste svälta eller så men känns ändå piss när man inte rår på en myndighet. Dom gör som dom vill och tid tar det också.

Så nu åter till det positiva. Har massor med fotboll framför mig nu och det känns jättebra. Träningar idag och på torsdag sen på fredag så far jag och sebban till arnemark för övernattning med sebbans lag. Ska bli skoj. Sen på lördagsmorgonen så blir det ingen sovmorgon för kl 09.00 så ska jag befinna mig i bergsviken för då har matilda match. Dom ska vara med i vårcupen så där kan vi bli hela dagen. Jag håller tummarna att min kära syster är hemma den dagen och kanske har vi sån tur att vi bli bjuden på middag :o) dom bor inte så långt från fotbollsplanen. Sen på söndagen så är det dax för träningar igen och då kör det ihop sig lite för oss. Dom har nämligen träning alla tre då. Vi vet då vad vi har att göra på söndagar ett tag nu framöver. Dom kommer då inte bli långtråkiga.


Inga kommentarer: