23 maj 2010

Målarfri dag

Igår så tog vi en paus i husmålandet och det behövdes. Är väl kanske inte det roligaste som finns att måla fönstren. Pillit värre och jag hinner kleta både här och där. Ska bli skönt när detta är klart för då har vi förhoppningsvis minst tio år kvar tills nästa gång huset ska målas. Känns att det inte är den mest optimala arbetsställningen för mig och mina axlar. Har inte fått nå mer ont men väldigt mycket domningar både i armar och uppe på skallen. Lite obehagligt är det ju men det hade varit värre med smärta.

När det inte blev någon målning så drog vi upp till alter där barnen fick köra lite fyrhjuling och leka med syrrans barn och bäst av allt så bjöd mamma på sin supergoda köttsoppa. Tycker verkligen om köttsoppa men lagar aldrig det själv eftersom jag inte får den lika god som mamma. Bara inse att vissa saker klarar man inte av att laga. Mammas kommer alltid att vara godare.

Idag blir det lite målning igen så vi får börja riva våran altan och bygga en ny för poolen. Barnen är ganska så less på att vänta på att vi ska få fram den. Hur kul är det att ha en pool ståendes i en kartong i garaget. Marcus mår lite dåligt över den. Är och tittar på den lite då och då och suckar. Han är nog ganska så sugen gissar jag.


Inga kommentarer: