29 maj 2010

Nu är det nästan klart

Blev ingen målning för mig igår. Fick det aldrig till att bli av, var upptagen med allt annat. Var tvungen att fara till stan och fixa lite mer målarfärg, plus lite annat smått och gott. Men nu är fönstren på framsidan klara har bara det tråkiga pillret kvar och det lär ta sin tid för jag har kletat ganska så mycket.

Matilda har varit och sovit i skogen inatt med scouterna. Första gången hon sovit under bar himmel och lite nervös var hon nog allt. För det fanns ingenting där dom var bara skog, mygg och myror. Hon var rädd för att få in massa myror i sovsäcken men hon klarade sig från det. Myggen hade inte varit så snälla med dom men det var bara att krypa in i sovsäcken och dra åt så slapp hon dom. Det som var mest besvärligt under lägret var toabesöken. Dom hade fixat en pinne att sitta på. Matilda ska helst inte sitta på utedass eller dyl för hon har så lätt att få blåskatarr, men jag tror hon har klarat sig från det.

Dom satt framför brasan till nästan tre inatt innan dom somnade. Så jag kan gissa att matilda kommer att vara väldigt trött ikväll. Denna lilla övernattning är en liten förberedelse för det stora lägret som ska vara i klockarträsk den 4-8 augusti. Dit längtar matilda jättemycket. Dom får det lite lyxigare där får då ska dom få sova i tält plus att det finns utedass. Värsta lyxstället ju.

Nu vill jag att det ska sluta regna så jag kan börja om att måla igen. Vill ha huset klart NU!!!!


Inga kommentarer: