04 maj 2010

När ska allt elände ta slut

Tydligen har jag gjort han där uppe nåt ont för han hämnas då på mig just nu. Är det inte det ena så är de det andra. Har inte fått några pengar från försäkringskassan än denna månad. Jo lite fick jag 1280:- istället för 10000:- ringde till dom i torsdags och frågade vad dom sysslade med och det visste dom inte. Ja hur ska jag kunna veta det då. Får se när dom får tummen ur och kollar upp vad som är fel och betalar ut mina pengar så man kan leva även denna månad. Måste ju köpa examenskläder till barnen och även hämta ut sebbans cykel som varit på lagning och inte mist köpa mat.
Igår när jag var iväg med marcus på dagis så tyckte jag bilen lät lite illa och visst så hade ju den gått sönder så nu är det körförbud på den för det är nåt stag eller dyl vid höger framdäck som gått av. Som tur är så tror jag inte vi har något inplanerat den närmaste tiden då vi behöver forden. Så vi kan nog klara oss med två mindre bilar åtminstone ett litet tag. Var och bytte till mig pappas bil igår. Men nog är man ganska så beroende av den stora bilen eftersom vi inte ryms hela familjen i en vanlig bil.
Ska iväg och luncha på stan idag med trevligt sällskap så det blir ett roligt och välbehövligt brake från allt det tråkiga.


Inga kommentarer: