15 oktober 2009

Rapportering från sjukstugan

Har inte detta nåt slut. Hade ju hoppats att det skulle vända och alla skulle få bli friska igen men inte det. Marcus är riktigt dålig. Kämpade med febern hans igår natt och hela dagen igår men fick aldrig ner den så vi fick lov att fara på vårdcentralen och där blev vi skickade till sunderbyn för dom tyckte att han såg för risig ut. På sunderbyn tog dom lite prover för att utesluta en bakteriell infektion. Det var det inte utan dom var ganska säker på att han åkt på influensa. Jag fick order om att ge han både ipren och alvedon för att få ner febern. Och det har vi nu fått, nog har han febertoppar men dom går ner så fort han får febernedsättande och det är skönt.
Han har varit ganska så varm inatt så jag ha haft granska så svårt att sova och han kräktes ner hela sängen en gång. Och gissningsvis ropade han på mig 563 gånger. 500 av dom gångerna ville han nog bara försäkra sig om att jag var där. Dom andra gångerna så ville han ha vatten eller ha igång tv:n.

Magnus är det betydligt sämre med idag. Trodde ju att det hade börjat vända igår men inte det. Han har kräkt hela natten och imorse var febern uppe i 41.6 så det blev att ringa akuten och dom ville ha dit honom så 20 över 10 idag blev han hämtad av en sjuktaxi. Har inte hört av honom nåt än och det lär nog dröja ett tag till dom är väl inte allt för snabba på akuten.

Felicia har värsta hostan. Stackarn hostar tills hon kräks.

Sebastian och Matilda är ganska så pigga, lite hosta och snuva har dom. Jag är inte matildas bästa vän just nu för jag har förbjudit henne att fara på handboll på lördag, men hon kommer över det snart förhoppningsvis. Sebastian har accepterat att han inte kan fara på innebandycupen i skellefteå på söndag. Så är det när man är sjuk.

Inga kommentarer: