13 oktober 2009

Nu låser vi in oss några dagar

Nu ligger vi alla sjuka. Så nu tar vi och låser dörren så ingen kommer varken in eller ut. Magnus har pratat med både vårdcentralen och akuten idag och dom misstänker att det kan vara svininfluensan som han drabbats av. Vi anda vet jag inte riktigt. Sebban har haft en mycket segdragen hosta och har kännt sig lite bättre fram till idag då det vände och han känner sig sämre. Felicia var riktigt risig igår och idag på förmiddagen men nu ser hon lite piggare ut trots att hon sover en hel del. Matilda har varit på skolan idag men kännde sig inte alls kry när hon kom hem så det blev att kolla tempen och hon hade 39 grader i feber. Marcus har hostat en hel del inatt och han fick stanna hemma som tur var för han har varit riktigt risig idag. 40 grader i feber, hostat och kärkts. Så kommer vi till mig, för drygt en timma sedan så trodde jag att jag skulle frysa ihjäl stod i duschen i en halvtimme, men nu kokar jag inombords. Är tung i huvudet, har ont i halsen och känner mig som en urvriden skurtrasa.
Efter lite samrådan med läkare så har vi bestämt oss för att låsa in oss några dagar. Dom tyckte 7 dagar men jag vet inte om jag pallar det. kan sträcka mig till söndag i alla fall om man känner sig så här. Min kära mor ska fixa lite mat åt oss och ställa på born. Hon får inte komma in så vi smittar henne med för hon behöver vara frisk nu när hon ska vara hon sin krassliga far som kommer hem från sjukhuset imorgon. Vill inte att han ska få några onödiga baciller.

Ha det bra alla där ute vi ses om några dagar.

Inga kommentarer: