18 september 2009

Jag är en gammal kvinna

Börjar lida lite av oldersnojja tror jag. Känner mig gammal och gaggig. Insåg för någon dag sendan att sebban har vuxit om mig och det om nåt är väl ett tecken på att man är gammal när man är kortare än barnen. Sen dröjde det inte många dagar så började matilda surra om att hon behöver bh. hmmm hon har ju inga bröst än men börjar komma upp i den åldern att man vill prova så det var ju bara att införskaffa en bh eller snarare top.
Men det största bakslaget var väl i förrgår när jag riktigt insåg att åldern börjar ta ut sin rätt. Kände att jag var tvungen att gå till en optiker för jag har så ofta ont i huvudet plus att jag knappt kan köra bil längre allt bara flyter ihop. Ja ni kan ju gissa själv hur allt slutade där. Jodå det blev ett par glasögon så nu kommer jag känna mig som 80 minst tills jag har blivit van med dom. Tur jag har drygt en vecka till att smälta allt innan jag får dom. pust livet känns tungt just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns inte alls kul att läsa din blogg...för du är ju trots allt yngre än mig...Nu fick du mig att känna mig gammal!!!Ha det bra-trots allt!/Helena A