28 december 2008

Tunnbröbakning

Idag var det tungt att kliva upp. Jag och Marcus har varit vaken halva natten. Vet inte riktigt vad det var som gjorde att han var vaken. Han var då allt utom nöjd. Grät och skrek helt otröstlig. Misstänkte på en gång att han hade öroninflamation eftersom han har haft lite feber men det var de inte. Än i alla fall, kan hända att det är på väg, håller tummarna att det uteblir.

Men trots att jag var megatrött idag så har jag varit och bakat tunnbröd och mjukkaka hela dagen. Jag och mina syskon har varit och försökt att lära oss baka i mamma och pappas bagarstuga och jag måste säga att vi fixade det som en dans. Så nu blir det att baka lite oftare. Finns ju inget godare än hemmbakat tunnbröd. Tänk att få göra sig en god bruta eller varför inte lite blöta mums.

Imorgon ska jag och Matilda in till stan och trängas med massa folk i småstaden. Kevin, Alice och Robin B kommer dit och uppträder. Matilda håller på att längta ihjäl sig just nu.

Inga kommentarer: