05 december 2008

Detta är ju inte sant

Det har varit full rulle på Marcus idag han ville knappt sova nå middag, ville bara busa och stöka fram som vanligt. Men till slut fick vi honom att sova en stund och när han sen vaknade kring halv fyra så skrek han helt hysteriskt och drog sig i vänster öra. Neeeej tänkte båda jag och Magnus, inte nu igen. Med tanke på dom senaste månaderna så misstänkte vi öroninflammation på en gång.
Klockan var mycket och det gick inte att få tag på vårdcentralen så vi klädde på honom och magnus for dit och frågade om ingen snabbt kunde kolla hans öron ifall att det skulle kunna vara nåt.
Dom var så pass snälla och en sköterska kollade honom och visst var det som vi misstänkte. Han fick komma in till en doktor för att få sig ännu en pencelinkur.

Förra gången han hade detta så blev vi lovade att om han skulle få det en gång till så skulle vi få en remiss upp till öron men inte fick vi ju det. Man måste ha 4 st öroninflammationer på ett halvår för att få det och marcus har haft 3 st på 3 månader. Varför ska han måste ha det än en gång bara för att få komma dit på undersökning helt sjukt enligt mig.
Tur i alla fall att det går över snabbt när man väl får pencelinet.
Han har då fått sin första dos nu och ska snart gå och sova.

Själv ska jag se idol ikväll. Måste ju se när Kevin tar sig till final. För allt annat än final för hans del är ju en katastrof. Dom övrig har ju ingen chans mot honom enligt mig och jag hoppas att många tänker som jag.

Inga kommentarer: