07 december 2008

Brrrrrrr vad kallt

Imorse packade jag och sebban in oss i en kall bil och drog iväg till Arvidsjaur. Tempen visade i och för sig bara -13 grader men vi fick i arvidsjaur uppleva lite kallare väder där visade tempen på -24 grader och vi var väl inte riktigt klädda för den temperaturen och till råga på allt var vi tvungen att gå en bit för inte fick man ju köra in bilarna på K4 inte utan det var bara att knalla en bit. Och för att ta sig in på K4 måste man passera grindvakterna och förklara vad man gjorde där innan man kunde skynda sig in i värmen.
Det var då i alla fall innebandy som gällde för hela slanten idag. Öjebyns killar har spelat tre matcher och det blev två vinster och en förlust. Killarna var väl ganska så nöjda över dagen men kände att dom skulle ha vunnit sista matchen men ingenting stämde för dom.
Bollen ville inte in i mål. Dom vann skottstatistiken med hela 30-17. Men en match är ju inget att hänga läpp för nu tar ni nya tag grabbs och ge gärnet nästa sammandrag.

Vi har då helt missat andra advent idag så vi tänder nog det andra ljuset imorgon tror jag orkar inte det nu. Ska gå och lägga mig i soffan och bara softa ett tag innan jag lägger mig och läser min bok som jag knappt kan hålla mig ifrån. Synd bara att jag snart läst ut den.

Inga kommentarer: