28 januari 2011

Återhämtardag

Gårdagen blev en riktig urladdning. Började dagen med att fara på en föreläsning om Liv och Död. Väldigt intressant att sitta och prata och diskutera om men hade jättesvårt att koncentrera mig till 100%. Inte så lätt att sitta och prata om död och begravningar när man vet att man någon timme senare ska fara och ta farväl av sin älskade Morfar. Hans begravning var igår och som jag redan visst blev det ett tungt farväl. Men han har nu fått återförenas med Mormor. Nu får dom vara tillsammans igen.

På kvällen så var jag upp till alter och åt gott och pratade goda minnen men alla nära och kära. Inte så ofta vi träffas allihopa sådär. Vi är ju lite utspridda i landet. Det är synd att det ska måsta ske på dessa grunder men man måste ju samtidigt ta tillfället när det ges. Blev en sen kväll var inte hemma och isäng förrän efter två. Så gissa om jag var trött när väckaren ringde i morse kl 07.00 jättetrött klev jag upp och gjorde ungarna klara och körde iväg Marcus till dagis. När jag kom hem så hade jag tänkt ta mig en liten tupplur men jag hamnade vid datorn och pluggade istället så det blev inte men sen på eftermiddagen så la jag mig i soffan och läste omvårdnads boken. Hann nog inte läsa många sidor innan jag slocknade och sov som en stock när Magnus kom hem från jobbet. Det var en tupplur som verkligen behöves känner att batterierna nu är laddade igen.

Stilla, så stilla Du
käre nu slumrar
Borta från sjukdom
och strid
Stor är vår saknad men
dock vi Dig unnar
Vila i frid

Inga kommentarer: