12 juni 2009

Examen

Sommarlovet är äntligen här. Så tycker nog dom flesta barn idag skulle jag tro. Sebastian och Matilda går på ledighet nu medans Marcus och Felicia har fyra dagar kvar på dagis.
Examenskvällen har vi som vanligt spenderat på Norrfjärden examensfest vid folketshus. Massor med folk var det där och mycket roliga saker att göra för barnen. Felicia fick jag nästan släpa hem kring halv elva. Hon skulle absolut inte hem. Matilda ringde jag efter kring halv tolv då tyckte jag det var dax för henne att dra sig hemåt. Sebastian har då inte kommit hem än och det lär han nog inte göra förrän det stänger klockan ett.

Det gick åt en hel del sockervadd under kvällen. Matilda hann då smälla i sig två stycken


Matilda och Felicia spenderade större delan av kvällen i luftlandet. Här är det en sorts dragkamp. Man sitter fast i varsin ända av ett gummiband som går genom ett hål. Sen ska man springa åt varsitt håll och sätta saker på ett kardborreband som är en bit bort. Mycket svårt var det men kul tyckte barnen.


Inne i folkan kunde man få sig en ansiktsmålning




Man kunde även passa på att bli frissad. Det gjorde Matilda och Felicia


Marcus följde bara med en liten stund. Han hann sitta lite i en brandbil sen blev han så trött och for hem och sov med pappa

Vad är sommar utan färska jordgubbar. Så idag köpte vi våra första jordgubbar för iår och mumsade i oss.


Från det ena till det andra måste jag ju få berätta hur klantig dotter jag har. Vad hon tänkte på när hon skulle försöka krypa genom detta hål det vet jag inte. Slutade då med att hon satt fast och var förbannad på mig för att jag skrattade åt hon och tog fram kameran. Men detta var jag ju bara tvungen att dokumentera. Fick bända lös hon sen och jag tror inte att hon gör om det igen.

Sebastian har jag knappt träffat ikväll. Har sett han på avstånd nån gång då och då. och som vanligt har han lyckats hålla sig undan från min kamera. Han börjar bli mästare på det.

Inga kommentarer: