01 februari 2012

Äntligen

Efter många om och men har Felicia äntligen fått sin dator. Men det blev inte från det ställe där jag beställt den. Dom kommer jag bojkotta för alltid. Har aldrig varit med om att bli så dåligt behandlad av ett stort företag. 4 ggr fick vi veta att datorn var packad och ivägskickad. I fredags fick jag veta att så inte alls var fallet och att den inte kommer att komma förrän i slutet av Februari. Idag ringde dom och sa att dom inte ens skulle kunna skicka den då. Kändes bra att få säga vad jag tycker och tänker om dom och att dom kan behålla sin jävla data sen när dom får hem den.
Satt förtvivlat i helgen och försökte leta om dom hade denna dator någon annan stans och hade sådan jäkla tur att dom fått hem den på Media Markt i Luleå. Dom hade bara 4 kvar och Magnus for direkt efter jobbet och hade sådan tur att det fanns en kvar när han kom dit. Så nu har vi en lycklig tjej som har fått sig en helt egen dator. Hon hann ju i och för sig vara lite arg på den i början. Men det var inte datafel utan det var förarfel så nu funkar allt bara bra. Måste bara fixa en mus till den för hon klarar inte av att använda musplattan.

Jag och Marcus är hemma idag och försöker göra lite nytta. Lite tungt går det ju med den fronten men har i alla fall betalat alla räkningar. Några dagar för sent men bättre sent än aldrig. Har även varit tvungen att tvätta en hel del handdukar idag för igår var fick jag stå i båda toaletterna och torka golven med den ena handduken efter den andra för att undvika vattenskada. Vi fick oss värsta stoppen i toaletterna och det rann ut vatten på golven hela tiden. Tog nästan två timmar innan vi fick upp stoppen. Vi var på väg att ge upp men skam den som ger sig. Till slut så bubblade det till och så for den. Inte så roligt när detta händer men vi börjar bli van. Man börjar ju undra om vi har nå fel på våra ledningar eller vad det är. Dom sista två åren har vi haft stopp några gånger per år. Före det så hade vi det aldrig. Tur är ju att vi fixar upp det själv och slipper ringa efter en vvs firma som kostar pengar.

Nu ska jag gå och baka semmel och krämbullar

Ha en bra dag allihopa

Inga kommentarer: