24 februari 2012

En ledig dag

Årets influensa är inte att leka med. Låg helt pall förra veckan i över 40 graders feber. Snacka om att man känner sig liten när man är sjuk. Det verkar vara en mycket snabbspridande influensa. Nästan alla mina arbetskamrater har också legat. I vanliga fall brukar det ju bara vara någon enstaka som trillar dit men denna gång tror jag inte att nån har klarat sig. Alla har varit mer eller mindre förkylda.
Men nu ska det väl vända snart hoppas jag. Har en ledig dag idag och jag ska inte göra ett dugg. Bara ligga och slappa och ladda batterierna inför jobbarhelgen.

Har hänt många bra saker sedan jag skrev här sist. Det har väl inte undkommit någon att LULEÅ HOCKEY är serieledare. Känns det bra eller känns det bara bra. Visst mycket kan hända dom sista fem matcherna men jag hoppas och tror att dom kommer att göra om bragden från 96. Vinna både serien och sm-guldet.

På tal om att vinna serien så är Sebbans lag i innebandy på mycket god väg att göra det. Dom har dragit ifrån sunderbyn nu så att dom som bäst kan komma upp till lika läge. Och för att dom ska kunna gå om så måste öjebyn förlora dom två matcher dom har kvar och sunderbyn måste vinna dom tre som dom har kvar. Plus att sunderbyn måste hämta in ett -42 läge i målstatistiken. Känns ju hyfsat betryggande men ska inte ropa hej än.

En bra sak till är att jag fick mitt mars schema igår och det gick att pussla ihop så att jag kan fara iväg till Kiruna den 16-18 och att jag och Magnus kan fara till Umeå den 30/3-1/4. Kan nog behövas två helger då man kan koppla av lite.

Inga kommentarer: