03 januari 2012

Jag hatar snön just nu

Är insnöade idag. Har gubben borta både idag och imorgon så jag och barnen måste fixa skottningen själv och det går väl lite si sådär. Snön är så blöt och tung och man kan ju inte påstå att man är så stark så det tar sin lilla tid för oss att skotta. Längtar till sommaren just nu. Det är ju då tur att man är ledig idag för jag har varit ut en sväng med bilen och det skulle jag ju aldrig ha gjort. Hann knappt lämna gården innan jag satt fast mitt på vägen. Ingen tog sig förbi och det var väl kanske ganska bra det för att då var dom tvungen att komma och hjälpa till att putta på så jag tog mig lös.

Idag har Jag, Matilda och Felicia passat på att baka lite inför deras kommande kalas. Blir nog att baka lite imorgon också gissar jag för sen jobbar jag resten av veckan och så hinner jag inte.

Ha det bra allihopa hoppas att ni tar er fram i snön idag ni som måste er ut.

Inga kommentarer: