31 december 2011

Sammanfattning av julen

Det kanske är bäst att summera julen innan det nya året infaller. Har varit en väldig konstig jul för våran del. Jag jobbade julaftonskvällen och det var faktiskt mycket svårare än jag förväntat mig. Hade ju mer än en månad på mig att förbereda mig och tyckte inte alls att det skulle bli så jobbigt men när julafton kom och dom övriga åkte iväg så sved det i mammahjärtat rejält. Sebastian och Matilda var precis som i fjol i Älvsbyn. Matilda hade också den värsta julen som hon upplevt eftersom hon åkte på magsjuka julaftonsmorgonen. Inte ens bacillerna tar julledigt. Men trots allt så fick barnen en mycket bra jul och dom blev jättenöjda över alla deras julklappar.

Detta var det jag åt på julaftonskvällen istället för julmiddag. Tomtegröt är väl aldrig helt fel men ett smaskigt julbord hade ju inte suttit helt fel.

Till efterrätt åt vi glöggmarinerade päronhalvor och grädde och det tyckte jag var gott

Den julklappen som Felicia blev mest nöjd över var denna One Piece. Plus den inte allt för snygga mössan. Den hade ju varit mycket snyggare om det suttit ett Luleå märke istället.

Marcus favoritjulklapp var hans beyblade. Fick även med en arena så man kan tävla mot varandra. Här är Magnus och Matilda mitt uppe i en kamp och Marcus sitter och hejar på.

Sebastian fick sig ett Playstation 3 med NHL 12 när han spelat det några gånger så insåg han att hans tv var för dålig och drog iväg till Luleå på Mediamarkt och köpte sig en 32" tv med både bättre och större bild än hans gamla tjock tv.

Matilda fick mest pengar i julklapp eftersom hon sparar till en ny telefon. Hon har nu köpt sig en vit iphone 4 och är nog världens lyckligaste. Tror snart telefonen växer fast i händerna hennes.

1 kommentar:

Åsa sa...

Måste säga att det var en väldans snygg mössa hon fick! ;)