28 oktober 2010

Intressant kurs

Var igår i Älvsbyn på en TAKK kurs. Tecken som alternativ och kompletterande kommunikation. Mycket intressant var det och jag fick lära mig många nya tecken. Marcus har ju börjat prata mycket den senaste tiden men ska ändå köra med tecken så han lättare kan göra sig förstådd på lite svårare ord. Hoppas att det kommer fler sådana kurser. Kommer att vara en intensiv teckenkurs i januari men det kändes för lång bort (kiruna) plus att den höll på en vecka och jag har ju studierna att tänka på. Ska köpa lite böcker så jag kan försöka lära mig själv lite.

Har snart praktiserat i två veckor på Norrgården och jag trivs superbra där. Ska jobba hela helgen och det ser jag faktiskt fram emot. Kommer att blir lite trist när dom här fyra veckorna är över och jag går tillbaka till att plugga på heltid igen.

Nu blir det en sväng till Hortlax för sebbans träning.

Ha en bra kväll allihopa


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad då långt?!?! Bara ett pallkast juh! =D

// Systeryster som tydligen är låååååååångt bort!!