07 oktober 2010

Det tar sig

Nu är jag strax klar med första uppgiften "vård och omsorg" Har lämnat in allt och väntar på att få det bedömt och betygsatt. V 42 sätter jag igång med antingen praktik eller medicinsk grundkurs. Vilket det än blir så ska det bli mycket intressant. I början så funderade jag både en och två gånger vad jag egentligen gett mig in på men nu när det har lossnat med läsningen och uppgifterna så ångrar jag mig inte en sekund. Roligt att ha nåt att sysselsätta sig med på dagarna.

Kvällarna däremot har jag väl alltid haft sysselsättning så det räcker och blir över. Fredagar och Lördagar är dom enda kvällarna som är fria om det inte är någon match eller sammandrag. Nu på lördag har matilda hemma sammandrag så då kommer jag att bosätta mig i öjebyn hela dagen. Om någon är sugen på att se lite handboll så är det bara att komma till björklunda och titta.

Vet inte vad som har hänt med Marcus dom senaste två veckorna så har orden bara sprutat ut. Aldrig tidigare har han visat ett sådant intresse att lära sig nya ord. Han frågar hela tiden vad saker heter och han försöker "härma". Känns skönt att det börjar lossna för honom. Syns att han tycker att det är roligt att folk börjar förstå vad han säger.

Nu blir det sängen så att jag orkar plugga lite imorgon. Blir att fara en stund till Maria och göra det eftersom Marcus och Magnus är lediga och det blir svårt att sitta här hemma.

Inga kommentarer: