27 januari 2010

Vilket skitväder

En dag som denna hade man ju gärna låst in sig och aldrig satt sin fot utanför dörren. Men så blir det ju inte. Måste mig en sväng in till stan idag och göra lite nytta. Känner inte alls för det men måste göras.
Sen blir det nog att bara vara hemma. Kanske göra upp en brasa. Eller så blir det att jag snålar med veden. Har bara en brasa kvar här hemma. Kanske behöver den mer någon annan dag. Måste försöka komma oss upp till vedhuset i alter och hämta hem lite mer. Vi har ju varmt i huset men ibland vill man ju ha lite mysigt med brasa och är det någon dag man är frusen så är det ju extra skönt.


Vi får se om Marcus är så sugen på att stanna på dagis idag. Förra veckan hade han några dagar då han gärna ville stanna. Han vinkade gladeligen till mamma. Men då han varit sjuk i helgen och även måndagen så var ju det förstört. Så nu är det bara att arbeta upp allt igen. Han tycker ju att det är skitkul att vara där men det är ändå jobbigt att bli lämnad. Det är ju tur att man vet att han slutar grina inom några minuter annars hade jag då inte haft samvete att lämna honom där. Han trivs jättebra med sina kompisar men mamma är trots allt bättre :)

Nu ska jag se om jag kan slita sonen från musses klubhus på playhouse disney. Favvo programmet


Inga kommentarer: