29 september 2008

Blåser motvind

Just nu känns det som om vi går i motvind hela tiden.
Bilen måste vi lämna in på rep för bromsarna fungerar inte som dom ska och ugnen har slutat fungera igen. Kan man bli annat än väldigt lessen just nu.
Fattas bara att det ska komma nåt mer.

Motgångarna känns väl extra tungt efter som jag är så himla trött. Vi har haft Felicia i våran säng hela natten och hon är som värsta ålen i sängen och lägger sig tvärs över och försöker trycka ut mig och magnus åt var sitt håll så hon ska få sängen helt för sig själv. Hade inte mage att flytta över hon i hennes egen säng för hon var rädd och det förstår jag att hon var. Igårkväll när hon gått in i sitt rum för att sova hör vi hur hon kostar och harklar sig och får panik och när magnus kommer in i hennes rum så har hon en glaskula som farit ner i halsen, som tur är så fastnar den inte där utan efter ett tag så slinker den ner i magen på henne, både vi och hon hann bli lite skakis. Jag ringde och pratade med en läkare och vi kom fram till att det är bara att vänta tills den kommer ut bakvägen och hon kommer nog inte att märka av kulan. Nu har hon nog lärt sig att man ska inte stoppa kulor i munnen.
Det är ju inte första gånen denna lilla dam hittar på nåt liknande två gånger har jag med pinsett suttit och fiskat upp pärlor från näsan hennes. Hon ska tydligen lära sig allt den hårda vägen.

Inga kommentarer: