11 december 2011

Städ och bakardag

Idag då vi inte hade nåt i agendan så passade vi på att göra lite hemmasysslor. Vi har både städat och bakat lite. Så nu är det både fint här hemma och det luktar gott efter allt bak.

Jag, Marcus, Felicia och Matilda gjorde lite pepparkakor som jag tycker hör julen till. Det är ju ingen jul utan att barnen har fått baka lite sådana.

Efter att pepparkakorna var färdiggräddade och svalnat så dekorerade vi några stycken. Det är ju minst lika roligt som att baka dom.

Titta vilka konstverk barnen har gjort

Har även bakat lite cornflakeskakor. Måste nog vara det enklaste man kan baka och goda är dom också. Man smälter bara lite choklad. Jag brukar ta lika delar ljus blockchoklad och marabou apelsinkrokat och smälta det. Sen blandar man i cornflakes. Sätter upp i formar och in i kylen och vips så är det klart.

Marcus var snabb på att anmäla sig till att slicka ut skålen efter jag hade bakat cornflakeskakorna. Han hade nog lika mycket choklad i ansiktet och håret som han fick i sig i magen

Igår tog jag mig i kragen och bakade nåt som jag verkligen inte tycker om att baka men som är väldigt bra att ha i frysen om någon kommer och hälsar på BULLAR. Tänkte göra med saffran i men det blev vanliga vanilj och kanelbullar. Dom är mycket godare tycker jag.

Sammanfattningsvis så har det varit en mycket bra helg här på tallhedsgatan. Vi har fått mycket gjort och vi har hittat huset under alla saker vi hade framme här hemma. Har tänt massa ljus ikväll och bara myst. Gissar att det kommer att bli stökigt snart igen som det tyvärr fort blir när det är sex stycken som drar fram. Jaja det fick ju vara fint en liten stund i alla fall. Nu jobbar jag nästan hela den kommande veckan och jag kommer inte att ha så mycket tid att städa men vad gör väl det. Dammet som blir kommer att ligga kvar det är ingen som kommer att dra iväg med det från oss.

Tack och godnatt.


Inga kommentarer: