11 oktober 2011

Städardag

Idag är jag ledig så då blir det att försöka röja lite här hemma. Tänk att det kan gå så fort för ett hus att gro igen och det är inte ens jobbigt. Men sen när man ska röja allt så är det både trist och tråkigt och tar jävligt lång tid. Blir nog tvättstugan och köket som får sig en omgång idag tror jag. Senare i veckan blir det nog barnens rum. Får se om jag får deras anslagstavlor färdiga som jag håller på att göra.

Ikväll ska jag iväg på kusinträff. Måste ju passa på medans Veronica är hemma i söder. Hon drar ju snart iväg till Kiruna igen. Det blir att gå ut och äta gott och bara ha det mysigt.

Nu ska jag börja med att lägga mig och läsa ut min bok. Innan dagens projekt sätter igång. Får se hur mycket hjälp jag får av Marcus. Inte mycket gissar jag för så fort man säger ordet städa så är han som bortblåst.

Inga kommentarer: