09 november 2008

Grattis alla pappor på farsdag

Det är inte varje dag som man skämmer bort mannen med kaffe och tårta på sängen men farsdag brukar han alltid få det och detta år var inget undantag. Jag och barnen uppvaktade Magnus med nybryggt kaffe och schwarzwaldtårta. Kanske inte det mest optimala sättet att börja dagen på men vad spelar det för roll när det händer en gång per år.
Vi var förbi en sväng hon min mor och far också och uppvaktade pappa och där blev vi som vanligt bjuden på gomat och fika. Så nu är vi så mätta så vi orkar knappt röra oss.

Denna dag har tyvärr inte bara inneburit positiva saker. Våran bil har gått sönder. Igår när Magnus körde hem från ett 70 års kalas som vi var på så gick en bromsskiva sönder på bilen. Och det verkar inte vara det lättaste att få tag på en ny. Finns ingenstans. Har vi tur så finns det en beggad i södra sverge. så vi får se vad det kostar att få den upp hit. Vi måste ju ha igång bilen nuuuu. Vi klarar ju oss inte utan den. Känns så onödigt att måsta köra två bilar om vi ska iväg hela familjen.

Nu ska jag gå och få mig min skönhets sömn det behövs verkligen känner mig inte så kaxig idag har haft ganksa så ont i nacken.

Natti natt

Inga kommentarer: