21 november 2011

Snart får man sätta fram julen

Då har vi äntligen kommit till denna underbara tid då man får pynta här hemma och göra lite varmt och ombonat. Kastade ju ut min svarta julgran ifjol eftersom den hade gjort sitt och höll knappt ihop längre. Så nu är det en vit gran som kommer att finnas i vårat hus några år framöver. Ser redan fram emot att få ta upp den ur kartongen och klä den. Kommer att ha lila och silver. Tror det kommer att bli jättefint. Ska ta kort på den sen när den är färdig. Ska försöka hålla mig åtminstone ett tag in i december innan jag sätter upp den. Har nu även börjat köpa barnens julklappar. Bättre sent än aldrig. Jag som alltid varit ute i mycket god tid börjar senare och senare. Snart kommer jag att få springa på julaftons förmiddagen och fixa det sista om det ska fortsätta såhär. Marcus var då inte alls nöjd över valet av julgran. Han hittade en knallblå som han bara skulle ha. Han fick ge med sig till slut. Kände att en blå julgran inte riktigt skulle passa hemma hos oss. Får se om man kanske hittar någon liten blå julgran som han kan ha i sitt rum så blir vi båda nöjda.

Inga kommentarer: