22 september 2011

Tråkiga jag

Ser att det är nästan 20 dagar sedan jag skrev något här. Så länge har det nog aldrig gått sedan jag började blogga 2008. Ska försöka bättra mig lite.
Har ju haft mycket att stå i. Jobbat mycket. Och sen så är det alltid mycket när skolorna börjar och barnen byter från sommar till vintersporterna. Många föräldramöten blir det. Tror jag har 8 stycken denna månad om jag inte räknat fel.

Är ledig idag och försöker få lite bukt på huset. Har lite smått börjat putsa fönster. Har väl inte riktigt vädret med mig på mina lediga dagar när det gäller fönsterputs. Antingen är det gassande sol som gör att det absolut inte går att torka dom. Eller så är det spön i backen och då är det då inte så speciellt lockande att ställa sig ute. Har beställt lite nya gardiner bland annat i flickornas rum och vardagsrummet så vi får lite nytt här hemma. Är så less på gardinerna jag har. Dom har fått hänga med några år. Matilda och Felicia är båda mycket mörkrädda och vill ha gardinerna fördragna i fönstren på nätterna och dom är ju inte dom bästa på att laga till det på morgonen så det slutar med att gardinerna hänger för hela tiden. Så nu har jag provat att köpa hissgardiner så får vi se om det går bättre. Fönstren är ju mot vägen och det första man ser när man kommer till oss och då kan det ju vara kul att det ser lite trevligt ut.

Nu ska jag och Marcus gå och ta oss an hans rum. Brukar gå fort att städa men tyvärr ännu fortare att stöka ner igen.

Ha en bra dag allihopa trots det trista vädret.

Inga kommentarer: