15 augusti 2011

Fullspäckat liv

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev några rader. Är mycket i mitt liv just nu. Jobbar för fullt plus att jag försöker bli klar med pluggningen. Är inte mycket kvar nu. Har gjort alla uppgifter så jag ska bara skicka in dom och få dom godkända och blir dom det så kan jag titulera mig som undersköterska.

I helgen hade vi kräftfiske med allt vad det innebär. Blev allt utom att äta upp dom för det var helt omöjligt att få tag i krondill. Fick tag i dillfrön så kräftorna är kokade men sen när vi ska äta dom så åker det nog ner lite färsk krondill i spadet. Har även hunnit jobba hela helgen så det har varit fullt upp för min del och det märks nu för jag känner mig gode sliten. Är ledig idag och på onsdag och jobbar bara 5 timmar imorgon så då hinner jag återhämta mig lite innan jag jobbar 7 dagar i rad.

Här har då hösten kommit trots att det är ganska så varmt idag. Men poolen är nedmonterad och det betyder slutet på sommaren. Lite trist att veta att vi har en lång, mörk och kall vinter framför oss.

Har fått min nya telefon som jag håller på att försöka bekanta mig med. Är än så länge jättenöjd med den. Måste bara försöka lära mig alla funktioner som finns på den. Men det gör jag nog så småningom .

Nu blir det att åka upp en säng till alter och fixa undan husvagnen. Skulle helst vela bara vara hemma och göra ingenting men om jag ser mig omkring i huset och ser allt som skulle borda göras så kan det nog vara skönt att få fara iväg en sväng. Borde putsa lite fönster speciellt i allrummet där vi knappt ser ut pga allt vatten som barnen har skvittrat från poolen.

Några bilder från helgen kan jag tyvärr inte bjuda på. Var ju jätteduktig och tog med mig kameran men minneskortet var kvar i datorn hemma.

Ha det gött allihopa.


Inga kommentarer: