06 juli 2011

Pustar äntligen ut efter en mycket hektisk helg

Är ledig idag och äntligen frisk igen så nu först kan jag pusta ut och återhämta mig efter en mycket hektisk men otroligt rolig helg. Mitt i all fotboll så var jag ju som sagt var tvungen att bli sjuk. När jag absolut inte hade tid. Snorig, lite feber och helt utan röst var jag, men jag lyckades ta mig genom helgen i alla fall. Fanns ingen tid att ligga hemma och vara sjuk.
Fotbollen har varit både upp och ner. Alla barnen fick vinna en eller flera matcher. Den absolut roligaste matchen att titta på var nog när sebbans lag vann över Robertsfors med 5-1. Dom har haft en tuff helg med svårt motstånd (bla ett ryskt lag) vissa matcher ingen avbytare och en match fick dom till och med börja med en spelare mindre eftersom den 98 vi lånade kom direkt från en annan match och hann inte riktigt fram i tid.
Matildas lag lyckades ta sig till A-slutspel men där hade dom sådan otur att dom i första matchen fick möta det lag som i slutändan gick och vann allt. Ett superduktigt lag från Finland. Våra tjejer hade inget att säga till om i den matchen. Men samtidigt var det ju kul att just det laget fick gå och vinna PSG för dom var riktigt roliga att sitta och se när dom spelade. Snacka om samspelta tjejer.
Felicias lag kämpade på bra och lyckades vinna en 1 match, spela oavgjort 2 matcher och i sista blev det en snöplig 0-1 förlust.
Summerar vi helgen så tycker jag att det var en kanonhelg. Skulle inte vilja ha den mer än en gång per år för det är en jobbig helg eftersom vi mitt i all fotboll också ska göra arbetspass i solanderskolans kök.

Nu blir det att plugga lite innan jag ska försöka hitta igen huset här hemma. Någonstans under alla saker och dammtussar tror jag faktiskt att det ska finnas ett.

Ha en bra dag

Inga kommentarer: