22 december 2009

Blir inte alltid som man tänkt sig

Tror allt går emot mig just nu. Gårdagen var väl inte allt för lyckad. Hade ju längtat så efter julskinka. Men tror ni jag fick nåt. NÄ!! Efter att ha haft den i ugnen i flera timmar och tempen kommit upp i 73 grader så tog jag ut den. Och vad tror ni att jag såg. Ingen julskinka i alla fall. Bara en stor smaklös köttbit. Skinkan som jag köpt var ju inte ens rimmad. Vi har köpt julskinka från detta ställe många gånger förr och den har alltid varit rimmad. Och självklart trodde jag ju att den var det igår också. Den var ju så fint utskuren och nätad men saltet saknades.
Skyndade mig att ringa till mamma och syster som har skinka från samma ställe och varna dom att den inte var rimmad. Så idag var det bara att gå och köpa sig en RIMMAD JULSKINKA. Den är i ugnen just nu så förhoppninsvis ska jag få mig en macka med julskinka till frukost imorgon.

Som om inte det var nog så lyckades vi ju försova oss imorse. Jag hade helt och hållet glömt ställa klockan. Vi som hade tänkt stiga upp lite extra tidigt idag så jag skulle hinna fixa till felicia som skulle uppträda i kyrkan. Men så blev det ju inte. Klockan 08.00 vaknade vi och 08.20 hade som samling i kyrkan. Kan lova att det blev fart här hemma. Tur att man är kvinna och kan göra flera saker sammtidigt. 08.16 satte vi oss i bilen och for iväg då var vi alla klara och jag hade även lyckats göra felicia fin. Bara håret som var lite rufsigt men som tur var så skulle dom ha tomteluvor på sig när dom sjöng.

Nu har alla barnen gått på jullov. Var meningen att marcus och felicia skulle iväg till dagis och fritids imorgon men vi slutade ut det och dom fick jullov redan idag.

Så imorgon ska barnen fara och tomta på mormor och morfars hyreshus i alter och norrfjärden. Hyresgästerna brukar bli jätteglada när dom kommer och lämnar julklappar åt dom.

Inga kommentarer: