29 november 2009

Helgen

Fredag kväll for vi iväg hela familjen till öjebyn och badade och hade trevligt. Måste nog göra detta till en vana tror jag. Att komma oss iväg dit minst 2-3 ggr i månaden. Barnen tycker att det är kul och det är en bra träning för Felicia som inte riktigt kan simma än. Vi kör lite träning för henne varje gång vi är dit så snart är hon en hejare på att simma.

Lördagen var lugn till en början. Vi passade på att röja lite både i huset och ute. På eftermiddagen så skulle Felicia på ett badkalas i hortlax och medans hon var där så passade vi övriga på att fara på backen och shoppa lite. Marcus hamnade i himmelriket när han kom till barnens hus. Han hittade massor med saker som han önskar sig i julklapp. Han pekade på sakerna och sa JAG HA! Mest vertyg och bilar och det var ju ganska så väntat.

Idag var det dax att tända första adventsljuset. Vi var iväg en sväng på skyltsöndagen i sorthallen här i norrfjärden. Där blev det att köpa massa lotter och kasta lite pil. Marcus höll mest till i en hinderbana som dom byggt upp där. Vi var så upptagna med olika aktiviteter så vi missade tomten. Tur att tomten kommer tillbaka den 24 december så dom får träffa honom.


Nu har vi börjat se Johan Falk filmerna. Denna film var lite seg i början tycker jag men den tog sig ganska så snabb och jag måste säga att jag tyckte den var både bra och spännande. Senare i veckan blir det nog att se nr 2

Inga kommentarer: