16 maj 2012

Nu närmar det sig

Nu tror jag att vi börjar ha alla saker för fåran ny familjemedlem. Buren är ihopmonterad och matskålar, vattenflaska, borste, mat, spån mm är inhandlat. Till veckan någon dag blir det att ställa iordning allt och nästa söndag blir det att åka och hämta honom. Tror nästan jag är lika ivrig som barnen just nu. Ska bli kul att få ha en kanin igen. När jag var yngre så hade jag massa kaniner. Min dröm då var att ha en kaninfarm. Blev nästan det för hade väl 10 kaniner när jag hade som mest. Min farfar hjälpte mig att bygga massa burar för att få plats med allihopa. Men nu blir det bara en kanin har inte plats för nångon mer under vintern. Visst man kan ju ha kaniner ute men skulle bara tycka synd om den när det är 35 minus så lilla Hoppe kommer att få bo i garaget under vinterhalvåret.

Inga kommentarer: